Verkeerde medium, verkeerde plaats...

Zoals altijd las ik vanochtend mijn lijfblad, het AD (= Algemeen Dagblad, voor onwetenden). Tot mijn stomme verbazing kwam ik daar een advertentie (een dubbele pagina maar liefst!) in tegen voor de radiozender Slam!..

Geschreven door
Henk
Burgerhout

Zoals altijd las ik vanochtend mijn lijfblad, het AD (= Algemeen Dagblad, voor onwetenden). Tot mijn stomme verbazing kwam ik daar een advertentie (een dubbele pagina maar liefst!) in tegen voor de radiozender Slam! Ik eerst nog even kijken of ik echt wel het AD uit de brievenbus had gehaald (het was tenslotte nogal vroeg) maar ja hoor, geen discussie mogelijk.

Ik ben nu dus heel benieuwd wie heeft besloten tot deze drieste actie. Dat moet in ieder geval iemand zijn met geen enkel benul van media, doelgroepen, lezerskringen en allerlei ander (bij)zaken.

Want hoe kan het anders dat in een fysieke (ook dat nog….) krant met een lezerskring die begint bij een jaartje of 35 een advertentie wordt geplaatst voor een medium dat zijn luisteraars met name behaalt bij een leeftijdsgroep tot ongeveer 25 jaar? Een groep die, mochten ze überhaupt nog iets lezen, dit alleen op allerlei devices, maar zeker niet in print, doen. Zelfs als er, op welke wijze ook, sprake is van een barter, dan toch kun je niet met droge ogen beweren dat dit uitgekiende planning is.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit, dat die advertentie ook nog eens ernstig ongelukkig over 2 verschillende, losse katernen is geplaatst, waardoor hij niet aansluit en in feite in 2 delen uiteen valt…….

Wat leren wij hiervan? Mediaplanning is een vak, waar goedwillende amateurs zich vooral niet mee bezig moeten houden.

Terug naar boven