Nieuwe NOM Kids Monitor

GfK heeft in vervolg op het onderzoek van 2013 een nieuwe NOM Kids Monitor (kinderen van 6-12 jaar) uitgevoerd. Dit is overigens een aangepaste vorm, op verzoek van media-exploitanten en mediabureaus.

Geschreven door
Head to head
nieuws

GfK heeft in vervolg op het onderzoek van 2013 een nieuwe NOM Kids Monitor (kinderen van 6-12 jaar) uitgevoerd. Dit is overigens een aangepaste vorm, op verzoek van media-exploitanten en mediabureaus.

De belangrijkste learnings van het onderzoek zijn als volgt:

✔Kinderen kijken bijna 11 uur TV per week, waaronder Netflix.

Zapp en Nickelodeon zijn hierbij favoriet.

✔Bij online is YouTube veruit het populairst (91 procent),

vooral comedy en grappige filmpjes genieten de voorkeur.

✔Bij print scoort Donald Duck nog steeds het best in alle doelgroepen.

Jongens lezen verder Donald Duck Extra het meest, voor meisjes geldt dit voor Tina.

 

Bron: NOM Kids Monitor
Terug naar boven